פרשות בראשית ונוח חולפות ביעף על פני אירועים שהתרחשו במשך קרוב לאלפיים שנה, בעוד שאנחנו עוברים עליהם בשבועיים. זה המקום להתעכב לרגע ולבחון את המציאות ההיסטורית של המבול, שנשמע לפעמים כמו סיפור מיתי קדום ולא מציאותי.

האמת היא שיש לא מעט הוכחות לכך שהמבול קרה באמת.
קודם כל, לא פחות מ-217 תרבויות וציוויליזציות בכל העולם – גם כאלה שרחוקות מאוד מאיתנו – מתארות סיפור דומה מאוד. בכולם מבול חזק הציף את העולם, איש אחד הצליח להינצל עם משפחתו בתיבה או סירה שאליה הזמין זוגות של בעלי חיים, וממנו יצאה כל האנושות. הסיפור הזה מופיע בווריאציות כאלה ואחרות בקרב שבטים באוסטרליה, דרום אמריקה, סין, הודו, מקומות שלא שמעו על התנ"ך עד לפני כמה מאות שנים. אפשר רק להניח שהסיפורים הללו מתבססים על אירוע עצום שנחרת בזיכרון הקולקטיבי. הפרטים אולי השתנו מעט ממקום למקום, כמו בכל מקום שבו סיפור עובר מפה לאוזן, כמו במשחק טלפון שבור (על פי הספר "ארכיאולוגיה תנ"כית", וראו שם בהרחבה).

שנית, לא מעט ממצאים מעידים על כך שלפני 4,100 שנה בקירוב אכן התרחשה קטסטרופה אקלימית עולמית. צריך לזכור שהמבול לא ירד רק מלמעלה, אלא כפי שמתואר בפרשת השבוע, נבקעו גם כל" מעיינות תהום רבה", דהיינו מי התהום. מנין באו כל כך הרבה מים מפני כדור הארץ? לפני שנים ספורות גילו חוקרים רוסיים בחצי האי קולה, שם נמצא אתר הקידוח העמוק בעולם לבטן כדור הארץ (למעלה מ-12.5 ק"מ), כי עמוק עמוק בבטן האדמה התגלו, בניגוד לכל הציפיות, מצבורי ענק של – לא סלעים ולא לבה, אלא מים! להבנתם, ישנה שכבה עמוקה ובלתי מוסברת של מים בעומק כדור הארץ, והיא המקור למי התהום העצומים שלפתע התפרצו.
בנוסף, באתרים מדבריים רבים, למשל הגרנד קניון בארה"ב, נמצאו בלי שום הסבר מאובנים ושרידים של יצורים ימיים כמו דגים, צדפות וחסרי חוליות ימיים. מהיכן הגיעו היצורים האלה אל המדבר המרוחק מאות קילומטרים, אל פסגות הרים שנמצאות הרבה מעל לפני הים?

ולבסוף, בידוע ששכבות גיאולוגיות אמורות להיות מסודרות על פי סדר כרונולוגי, כשהעתיק ביותר למטה והחדישה ביותר למעלה. והנה התגלה במקומות רבים בעולם כי השכבות מופיעות שלא כסדר – כאילו שכבה עתיקה שבה וכיסתה שכבות חדישות מהן. יש שמסבירים זאת במציאות המבול, ששינה סדרי בראשית במובנים רבים, האיצה תהליכים מסוימים והאטה אחרים באופן שאיננו יכולים לשחזרו.

כל הממצאים האלה מלמדים כי המבול אינו רק סיפור עמים עתיק, אלא מציאות היסטורית שהתרחשה לפני שנים רבות.

שבת שלום!

להצטרפות לסוכרייה לשבת:https://chat.whatsapp.com/H4hGYrecFWn2xSpy6uznl1

Print Friendly, PDF & Email