למה יש פרשה בתורה על שם שרה ואין פרשה על שם אברהם, יצחק או יעקב? אומר לכם מדוע: כדי שנדע שלנשים יש כוח שלאף גבר אין. אם לא היו קוראים פרשה על שם שרה, היינו חושבים שהיא פחות חשובה. אבל האמת הפוכה, כמובן – שרה היתה נביאה גדולה יותר מאברהם אבינו.

אז מה ההבדל בין אבא לאמא? אבא מלמד את הילד שלו מה לעשות ומה לא לעשות בעולם. זה מאוד חשוב, אבל האמא נותנת לו משהו עוד יותר עמוק. רק האמא יכולה לתת לילד שלה הרגשה שהעולם לא יכול בלעדיו, שה' מוכרח שהוא יתקיים.

הילד היהודי הראשון בעולם היה יצחק אבינו. תשעים שנה חיכו לו. מי יודע כמה תפילות, כמה דמעות נשפכו עד שהוא הופיע. והוא קיבל מאמו את ההרגשה שבלעדיו, העולם יכול להתפרק. שרה ממש האמינה בזה וידעה בכל ליבה, כמו שכל אמא יודעת, שברגע שיצחק איננו, העולם איננו. וכמו כל אמא, כשהיא הורידה את הנשמה הזאת לעולם היא ממש ידעה שזו הנשמה הכי מיוחדת וגבוהה שהיתה אי פעם. שרה האמינה שיצחק יביא את המשיח, וכשהוא יגדל העולם יהיה מקום אחר. אמא.

אבל אז הגיע יום ואברהם לקח את יצחק, ושניהם הלכו יד ביד מבלי לומר לאן. עקדה. שרה הבינה שמשהו לא טוב עומד לקרות, אבל היא גם ידעה שיצחק אמור להביא את המשיח והוא הרי עדיין לא בא. ובאמת, אברהם לא נגע בו לרעה ובסוף התברר שהכל היה מין תרגיל, ניסיון קשה מאין כמוהו שמעולם לא היה אמור לצאת אל הפועל. אבל שרה כבר שמעה את השמועות ואת הדיבורים של השכנות. היא חשבה שמשהו קרה לבן שלה, הילד היהודי היחיד בעולם. ומכיון שהאמינה בכל ליבה שאם יצחק איננו, העולם איננו – לא יכלה לעמוד בזה, והסתלקה מן העולם.

זה הכוח של האמהות, זה הכוח של שרה אימנו. ועד היום הזה היא ממשיכה לתת לכל אחד מהנכדים והצאצאים שלה את ההרגשה שכל העולם – תלוי רק בו.

מוקדש באהבה לאמא, ולכל האמהות.

(עפ"י הרב שלמה קרליבך זצ"ל)

שבת שלום!

אתם מוזמנים לשתף ! אנא ציינו הפנייה לאתר: pashut-yahadut.co.il

Print Friendly, PDF & Email